Home » Clasa a II-a

Category Archives: Clasa a II-a

Motto

Fiecare copil este un artist. Problema este cum să rămână un artist şi după ce va creşte. - Pablo Picasso

Cum gestionam fisele?

Să nu îmi spuneţi că nu aţi avut contact cu fişele până acum! Acestea sunt omniprezente în activităţile şcolare de azi. Dar ce faci cu ele după efectuarea cerinţelor? Desigur, soluţii sunt multe, dar parcă niciodată suficiente: eu tot mai găseam pe biroul copilului rătăcite diverse foi amestecate: cântece, fişe de lectură suplimentară… toate în căutarea unui rost, mi se părea mie.

Astfel că, într-o zi mai liberă, ne-am apucat de sortat fişele respective şi apoi de meşterit cu ele… caiete!

Varianta de caiet la care ne-am gândit pentru fişele de lectura a necesitat următoarele materiale:

* fişele completate

* foarfece cu model

* două cartoane A4 care să servească drept coperte

* foi A4 în diverse culori

* 2 cleme decorative cu două braţe (sau mai multe dacă doriţi să prindeţi foile în mai multe puncte)

* carioci pentru multisuprafeţe

* lipici cu sclipici

* aracet

* perforator

fise1

Folosind clemele decorative avem posibilitatea de a adăuga – ulterior realizării “caietului” – fişe noi (ceea ce e de dorit!), astfel că la finalul anului şcolar avem toate fişele pe discipline clasate şi gata de a fi revăzute, arătate bunicilor dornici să ştie tot ce fac nepoţii şi să se bucure de fiecare moment şi fiecare realizare a acestora!

fise2014

“Caietul” făcut de noi de data aceasta cuprinde toate fişele de lecturi din vacanţa de vară, o vacanţă frumoasă şi veselă, ale cărei culori le regăsim acum şi în paginile noastre!

Inspiraţie şi culoare vă dorim şi vouă, dragi prieteni!

Sa scriem corect!

Astăzi vă propunem un set de caiete ale Editurii Gama, care vine atât în sprijinul elevilor şi profesorilor acestora, cât şi al părinţilor, pentru atingerea unui scop comun: scrierea corectă!

Cele două caiete la care ne-am oprit de această dată F. şi eu sunt:

gama_ortograme11)   Ortograme, volumul 1 , care abordează scrierea corectă a următoarelor ortograme:

  • sa / s-a(+ acţiune)
  • sau s-au (+ acţiune)
  • ia / i-a (+ acţiune)
  • iau / i-au (+ acţiune)
  • nea / ne-a (+ acţiune)
  • neam / ne-am (+ acţiune)
  • la / l-a (+ acţiune)
  • mai / m-ai (+ acţiune)
  • nai / n-ai (+ acţiune)
  • laş / l-aş (+ acţiune)
  • săi / să-i (+ acţiune)
  • sar / s-ar (+ acţiune)
  • iar / i-ar (+ acţiune)
  • noi / n-oi (+ acţiune)
  • cai / c-ai (+ acţiune)

gama_ortografie22) Ortograme, volumul 2, din care copiii învaţă să scrie corect:

  • cei (acei) / ce-i (ce este)
  • cea (aceea)/ce-a (+ acţiune)
  • var / v-ar (+ acţiune)
  • cor / c-or (+ acţiune)
  • dune / du-ne
  • naş / n-aş (+ acţiune)
  • nor / n-or (+ acţiune)
  • vii / vi-i (+ acţiune)
  • laţi / l-aţi (+ acţiune)
  • lor / l-or (+ acţiune)
  • voi / v-oi (+ acţiune)
  • ai / a-i (+ acţiune)
  • sar / s-ar (+ acţiune)
  • na / n-a (+ acţiune)
  • într-o / într-un
  • dintr-o / dintr-un

Motivele care au stat la baza alegerii făcute sunt:

-  conţinutul e structurat pentru a fi abordat în maxim 3 săptămâni (câte o temă în fiecare zi a săptămânii lucrătoare).

- ca timp zilnic, necesită cel mult 15 minute de lucru/subiect

-  fiecare nouă ortogramă este explicată clar în câteva rânduri sub titlul Să reţinem!, copiii fiind astfel familiarizaţi cu regula de scriere corectă şi apoi, pe două pagini, sunt propuse exerciţii variate pentru învăţarea/consolidarea scrierii ei.

Au fost zile în care F. a ales să lucreze mai mult şi altele în care a făcut pauză, per total însă scopul a fost atins: s-a jucat cu cratima exersând pe aceste caiete şi… scrie corect ortogramele!

ortograme-mai

Aşadar,

Să scriem corect, dragi prieteni!

Frumoasa adormita – teatru de umbre

karcherFrumoasa adormită – teatru de umbre, subiectul postării de  astăzi, îşi are începutul într-o zi ploioasă de mai, când, dorind să ajung pe strada Olari şi necunoscând exact drumul din zona Romană până acolo, m-am rătăcit. Paşii m-au purtat în schimb spre un magazinaş cochet de pe strada Viitorului 21, unde mi-am petrecut fără să-mi dau seama vreo două ore printre jucării de toate felurile şi pentru toate vârstele.

Dintre toate cele minunăţii, i-am ales lui F. şi Umbre Moulin Roty – Castel.

Seara, când i-am arătat cadoul, a fost foarte încântat şi şi-a încropit repede “sala de spectacol” în dormitorul lui:

  • a fixat lampa de citit cu lumina spre perete,
  • l-am ajutat să demarcăm pe perete cu bandă spaţiul în care urma să proiecteze umbrele
  • şi-a ales în funcţie de umbrele disponibile povestea potrivită
  • şi-a încropit textul în gând
  • a exersat cu voce tare şi cu “personajele” (timp în care eu bucătăream masa de seară)
  • şi-a aşezat “personajele” la îndemână, în ordinea în care urmau să intre în scenă.

După ce toate pregătirile au fot gata şi masa de seară servită, ne-am concentrat pe filmarea poveştii alese de F. pentru teatrul de umbre: Frumoasa adormită! 

Ceea ce a ieşit în final, puteţi urmări aici:

V-a plăcut? Nouă, cu siguranţă, da.

Joacă plăcută vă dorim şi vouă, dragi prieteni! 

Perspico – joc de logica

perspico1Eeeei, cred că de data asta veţi fi foarte încântaţi să redescoperiţi jocul Perspico: nu-i aşa că, la o primă scanare a memoriei, nu vă spune nimic?

Adevărul e că nici eu nu îmi mai aminteam de el, dar… noroc cu F.! L-a găsit într-o zi la mamaia, în dulapul unde puneam în copilărie diverse cele care nu ne mai trebuiau: ce comoară nebănuită!

Mă întreb cu mirare cum a scăpat atâţia ani de trierile succesive pe care le-au suferit cele depozitate în vestitul ascunziş… Amintiri dragi care vin să ne facă prezentul frumos!
Dar să revenim! Iată-l azi pe F.venind la mine sa-i explic regulile jocului Perspico şi, evident, să ne jucăm un pic! Cum în cutie nu mai era şi Regulamentul, am făcut un search prin memorie şi am reconstituit următoarele:

Prezentare joc:
Perspico este un joc de logică compus dintr-o cutie dreptunghiulară de mărimea unui joc de cărţi, în care sunt adăpostite pioneze (sau piuneze pentru cine preferă: în DEX sunt acceptate ambele) în şase culori.

polaris2
Regulile de joc
1. Se joacă în doi jucători.
2. Un jucător alege o serie de patru pioneze de culori diferite şi le introduce în spaţiul special de pe o lăţime a capacului, fără ca celălalt jucător să vadă.
3. Al doilea jucător trebuie să ghicească din maxim şase încercări seria aleasă de adversar.

polaris3
4. După fiecare încercare a celui de-al doilea jucător, primul trebuie să îi confirme dacă a ghicit culoarea şi poziţia pionezelor astfel: în cazul în care a pus o culoare exact în poziţia din serie, atunci jucătorul unu pune o pioneză similară în dreptul variantei respective, pe poziţia 1 dacă în serie e pe 1, sau pe 4, dacă e pe 4.
5. Jucătorul unu poate confirma jucătorului doi dacă a ghicit celelalte culori, dar că nu sunt pe poziţiile corecte.
Câştigă jucătorul care ghiceşte din cele mai puţine încercări dintr-o serie de 4 (sau mai multe! – regulile jocului pot varia şi în funcţie de ideile jucătorilor!)

polaris4

Este un excelent joc de logică, de durată relativ scurtă (ceea ce este binevenit în special pentru jucătorii sub 10 ani, când particularităţile de vârstă îşi spun cuvântul ca timp, în termeni de concentrare, atenţie, memorie etc.) pe care îl jucăm cu plăcere şi pe care îl recomandăm copiilor de la 7 la 103 ani!

Spor la joacă vă dorim şi vouă, dragi prieteni!

Plantam trandafiri

Ce mai face portofoliul nostru de toamna? Vesel, aproape gata, ne asteapta sa adaugam si activitati practice. Dar ce sa facem mai repede? Vrem si afara, vrem si sa finalizam treaba asa ca, ne-am hotarat alaturi de alti prieteni de joaca sa …plantam trandafiri.

Planul a fost cam asa:

  • cumparat butasi (gasiti la orice magazin brico in sezon)
  • pregatit galetusa cu apa, lopetele/sapa/cazma (fiecare ce are in dotare)
  • mers in gradina la plantat

2013_09_81_colage

Cei mici au luat totul in joaca si s-au distrat de minune. Le-a placut sa zgarme in pamant cu lopetelele ajustand groapa sapata, si-au luat pauza pentru a alerga prin gradina,  au dezvelit apoi butasii din ambalaj (treaba cu raspundere, cum altfel!), au pus butasii in groapa si au acoperit cu pamant radacinile, dupa care au udat din belsug plantutele. Bineinteles ca un pic de stropeala cu apa nu a lipsit din program, asa ca totul s-a terminat intr-un ton vesel si energic!

2013_09_81_a_lopatim  2013_09_81_butas

 Activitatea practica s-a incheiat in casa, cu o fisa pregatita din timp (modelul de fisa pe care vi-l propunem il puteti descarca aici), pe care copiii sa completeze cateva cuvinte legate de plantarea trandafirilor; nimic complicat, raspunsuri succinte la intrebari scurte, care sa le sedimenteze si mai bine cunostintele dobandite practic.

Stiu ca vi se va parea usoara fisa, dar puteti avea surprize cand veti citi raspunsurile, asadar nu o ocoliti! Ca sa o personalizati, puteti lipi fotografii facute in timpul plantarii trandafirilor: va vor aminti etapele parcurse si va va bucura peste ani sa vedeti prima isprava la gradinarit!

Fisa lui F. arata asa:

toamna_2013_plantez trandafiri

 

Spor la gradinarit va dorim si voua, dragi prieteni!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...